SosyalKafa

Bir Hindistan Gezisi (Bölüm 7)- AGRA-TAJ MAHAL

Agra’da otobüsten inince hemen üç beş tuk tukcu etrafımızı sardı, biz dedik bizi Taj mahala yakın bir otele götürün, yanımızda Bangladeşli 2 kişi var. Aslında ben otele bile gitme taraftarı değilim, sabah yakın zaten güneşin doğuşunda Taj Mahal’i görürüz filan diyorum, yorgunuz bir taraftan. Birkaç otele baktık olmadı, arkadaş da diyor Veli dinlenmemiz lazım, bir ara gece yarısı üç dört tuktuk cunun arasında kaldık ama sıkıntı yok. Neyse sonunda 750 rupiye bir otelle anlaştık. Sabah kalkınca sırt çantalarımızla dolaşmak istemiyoruz. Otelciye dedik, bunlar burada kalsın biz öğleden sonra alırız, otelci mırın kırın edecek olunca, arkadaşım Kalküta’da bir tanıdığını aradı. Otelciye döndü bir görüşür müsün dedi, o kara adam telefonda konuşurken bembeyaz kesildi. Burada yine büyük bir parantez açmak gerekiyor. Arkadaşım briçi oldukça iyi oynar bundan 4 sene önce 10.000 kişinin katıldığı bir turnuvada birinci oldular. Hindistan’da briç İngilizler’den gelme bir oyun olduğu için oldukça yaygın. Arkadaşımın briç üzerinden belki 50 tanıdığı oldu Hindistan’dan. Arkadaşıma whatsapp sohbetlerinde Sir diye hitap ediyorlar. Bricin ustası Üstadı gibisinden. Neyse lafı uzatmayayım. Genç 18 – 20 li yaşlarda esmer bir tuk tukcuyla anlaştık 600 rupiye, önce Taj mahal ardından, Agra Fort veya Agra Kalesi, oradan da bir parka götürecek. Önce bir lokantaya gittik kahvaltı  ettik. Taj Mahalin girişine vardık ortalık ana baba günü. Girişte turiste biraz daha pahalı 350 lira civarında. Kamera sırt çantası gibi şeylerle içeri girilmiyor,yalnız cep telefonuna izin veriliyor. Arkadaşın Lap topunu emanete verdik sanırım 50 rupi civarıydı. Taj Mahal’e giriş yaptık  Tac MahalHindistan‘ın Agra şehrinde, 1631-1654 yıllarında inşa edilmiş anıt mezar.

İslam türbe mimarisinin en önemli eserlerinden birisi olarak kabul edilir. Babür İmparatorluğu‘nun 5. hükümdarı Şah Cihan‘ın 17 Haziran 1631 tarihinde genç yaşta ölen eşi Ercümend Bânû Begüm (Mümtaz Mahal) için o zamanki imparatorluğun başkenti olan Agra’da Yamuna Nehri‘nin kıyısında yaptırılmıştır. Mümtaz Mahal’in ve 1666’da ölen imparator Şah Cihan’ın mezarlarını barındırır.

Yapı, Şah Cihan’ın hâkimiyeti süresinde en parlak dönemini yaşayan Babürlülerin güç ve kudretini temsil eder. Hanedanın güç ve kudreti kadar, Şah Cihan ile eşi Ercümend Bânû Begüm arasındaki sevginin de sembolüdür. Şah Cihan’ın tahta çıkması üzerine Mümtaz Mahal adını alan Ercümend Banu, on dördüncü çocuğunu doğururken ölmüştür. Hükümdarın, eşine duyduğu sevginin hatırasına görkemli bir anıt mezar yaptırarak teselliyi sanat ve mimaride bulduğu anlatılır. Taj Mahalle ilgili bilgileri wikipedi’den alıntıladım. Dış avludan Taj Mahalin olduğu iç avlunun giriş kapısında bir izdiham herkesin elinde cep telefonu bu mimari yapıyı çekiyor. Büyüleyici bir tablo. Biz de iç kısımları da gezdik. Hemen yakınında akan nehri gördük. Dışarı çıkınca şoförü bulduk. Oradan Agra Kalesine bilet aldık orada da sıkı kontrol var güvenlik cebimde sigara çakmağı görünce benim bir şey dememe fırsat bırakmadan aldı çöpe attı. Orası da mimari açıdan oldukça güzel bir yapıydı Doğu tarafından Taj mahal gzüküyor. Uzaktan bile çok güzel bir duruşu var. Taj Mahalin. Ardından oradaki parka gittik dümdüz yeşillikli bir yer içeride oldukça fazla sincap yaşıyordu ağaç dallarında. Vakitte epey vardı ama trenin kalkmasına otele döndük sırt çantaları aldık tren istasyonuna geldik. Şoförle vedalaştık vakit ikindiydi, istasyondaki lokantada Biryani yedik. Tavuklu pirinç pilavına biryani diyorlar. Yanında litrelik kola aldık. Pilav tatsız tuzsuz sen onu soslarla tuzla kendi keyfine göre baharatla damak zevkine uygun hale getiriyorsun. İstasyonda beş tane hat yan yana bineceğimiz peronu bulana kadar 4 ya da 5 kişiye sorduk daha trenin gelmesine üç sat var. İstasyonda oturma yerleri var. Maymunlar dolaşıyor oradaki çöpleri karıştırıyorlar. O esnada gelenle geçenle muhabbet ediyoruz. 2 Hintliyle tanıştık düğün organizatörüymüşler, yemek sandalye vs. temin ediyorlarmış düğünlerde. 4 gençle tanıştık hepsi 31 yaşında Kerela Eyaletinden gelmişler. Cok sıcakkanlı insanlardı. Eğer aksilikleri yaşamasaydık. Son durağımız Kerela eyaleti olacaktı. Ve onlarla görüşürdük oraya vardığımızda

Tren Rötar yaptı mı? Hızlı Tren kalabalık mıydı. Yine Pahar Ganj bu sefer cep telefonum çalındı önümüzdeki yazının ana konuları.

Erkan Saka

Academic; Blogger; Metalhead; BJK Fan; @SosyalKafa Coordinator

Sosyal Medya Hesaplarımız

İçeriklerimize e-posta ile abone olabilirsiniz

Bu bloga abone olmak ve e-posta ile bildirimler almak için e-posta adresinizi girin.